HYMER FREE S 600 – klasický půdorys na Mercedesu

Model Hymer Free S 600 představuje klasickou obytnou dodávku na bázi Mercedes Sprinter s předním náhonem. Hymer se tak stává prvním výrobcem, který tuto kombinaci podvozek-pohon využívá pro sériovou stavbu. Ve srovnání s jiným vlastním modelem Grand Canyon S, který je postaven také na 6m dlouhém Sprinteru, ale se zadním náhonem, získává Free S 600 výhodu v podobě vyššího prostoru pro posádku (rozdíl 8cm). Výsledných 200cm výšky je určitě zajímavým údajem!

Design

Aktuální model Mercedes Sprinter vypadá prostě dobře a vestavbám sluší. Zejména pokud je auto vybaveno koly z lehkých slitin. Co celkový dojem trochu kazí, jsou rozšíření na bocích karosérie. Ta jsou nutná z toho důvodu, aby zadní napříč uložené lůžko mělo dostatečnou délku. Zaujme pak ve srovnání s modelem Grand Canyon S o 26cm delší rozvor.

Hymer Free S 600

Interiér

V interiéru se Hymer nepouští do žádných experimentů. Nejklasičtější z klasických rozložení – postel v zadní části napříč, koupelna na straně řidiče naproti kompaktnímu kuchyňskému bloku s vysokou skříní s lednicí. Za kabinou s otočnými sedadly pak obvyklý přední salón.

Kuchyň

Místa pro vaření není v modelu Free S 600 úplně nazbyt. Víceméně celou pracovní plochu zabírá dvouplotýnkový vařič s dřezem. Praktické je rozdělení skleněného krytu. K dispozici je pak ještě výklopné rozšíření pracovní plochy o rozměrech cca 25x26cm.

Kompresorová lednice nabízí na obytnou vestavbu poměrně velkrysý objem 90 litrů, i když hluk kompresoru nemusí úplně lahodit uchu, zejména pak pokud nocležníci budou spát s hlavou na straně linky.

Hymer Free S 600 interiér

Spaní

Zadní lůžko lůžko, umístěné napříč, nabízí díky instalovaným bočním rozšířením vestavbově standardních 195cm na délku a akceptovatelných 135cm na šířku.

V případě, že je potřeba poskytnout nocleh až čtyřem cestovatelům, může bý Hymer Free S 600 dovybaven ještě zdvihací stanovou střechou. Ta je za příplatek necelých 4.500 EUR a za tuto cenu je rovnou v barvě vozu. To není částka, která by jakkoli vybočovala ve srovnání s konkurencí. Navíc, narozdíl od řady konkurentů, nabízí pohodlný talířkový rošt.

Hymer Free S 600 spani

Koupelna

Koupelny jsou u vestaveb místem snad největšího kompromisu. Model Hymer Free S 600 nabízí pevnou koupelnu se závěsem. To ještě nutně nemusí být na překážku. Co ale může být zásadnější nedostatek je omezená výška. Narozdíl od zbytku vozu je koupelna vysoká pouze 185cm. V neposlední řadě je obtížně pochopitelný záměr Hymeru pokrýt strop koupelny tkaninou, nikoli snadno omyvatelným materiálem.

Jízda

Je to právě jízda, která naplno nechává vyniknout silným stránkám Mercedesu Sprinter. Pohodlná a široce nastavitelná sedadla, asistenční systémy jak v osobním voze, nebo nadprůměrné odhlučnení kabiny. Přidejme devítistupňovou automatickou převodovku, úsporné a výkonné motory, či velice moderní interiér, a máme přesně ty důvody, proč si lidé volí právě Sprinter.

Mercedes Sprinter kabina

Cena

Hymer Free S 600 začíná na velice atraktivní ceně 49.900 EUR. V této částce nabízí auto rovnou motorizaci 143PS s manuální převodovkou a s velice zajímavou doložností bezmála 800kg!

Bohužel levné obytné dodávky, navíc na bázi Mercedesu, úplně k mání nejsou. Takže tato cena, byť na první pohled lákavá, neobsahuje některé naprosto nezbytné příplatky jako je například klimatizace kabiny řidiče či příprava na autorádio (obojí kromě dalších věcí součástí Chassis paketu za 2.790 EUR), popřípadě možnost zatemnění kabiny (součástí většího Ready to Camp paketu za 1.690 EUR). Přesto všechno nelze říct, že by nabízená cena nebyla zajímavá (podrobněji k cenám viz konfigurátor na stránkách výrobce). Hymer patří mezi výrobce obytných vozů s nejdelší tradicí, a tak cena rozhodně odpovídá jak zvolenému podvozku, tak i kvalitě vestavby.

YouTube player

Foto: Hymer

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PODCAST: Caravan Salon Düsseldorf 2024 a novinky ve Studiu Karavan

Studio Karavan přichází v nové podobě! Ke mně se přidává nově Honza Bordovský z CamperLIFE.cz. V tomto díle jsme vám představili novinky z letošního...

Bezděz a okolí obytným vozem s přespáním zdarma

Babí léto přímo lákalo k prodlouženému víkendu a poznávání krás naší vlasti. A při bloudění mapou padla volba na Bezděz a sportovně rekreační areál...

PODCAST: Stanová střecha na vestavbu – co obnáší její montáž a jak se s ní žije?

Stanová střecha, to je moje srdeční záležitost. Za mě je to jedna z nejlepších cest, jak jak výrazně zvětšit prostor obytného auta. Ano, má...

Thule VeloTrack – nosič elektrokol na zadní křídlové dveře

Thule VeloTrack je další evolucí nosičů určených k převozu kol na zadních křídlových dveřích. Limitem těchto nosičů bývá jejich nosnost. Thule VeloTrack však svou...

CI Kyros 7 Vantastic (2025) – tohle jsme ještě neviděli!

CI Kyros 7 Vantastic je vestavba, která mě po dlouhé době fakt překvapila! Takhle nezvykle pojatý půdorys a takovou odvahu bych zrovna od firmy...