TEST: Adria Active Pro – díl 2 – jak se v ní bydlí?

V minulém dílu svého testu jsem se podíval na to, jaký je Renault Trafic jako podvozek pro campervan Adria Active Pro a jak se s ním jezdí. Dnes se podíváme na druhou část skládačky, a to, jak se v nejmenší Adrii bydlí a jak funguje v režimu obytného auta.

Vnitřní obytný prostor

Campervany obecně, a Adria Active Pro není v tomto směru výjimkou, mají pochopitelně limitovaný prostor v interiéru. Omezení je dáno samozřejmě velikostí použitého vozu. Jak jsem již psal v minulém dílu, tak výhodou Renaultu Trafic je poměrně široká „krabicoidní“ stavba karosérie. Díky tomu je vnitřní obytný prostor docela vzdušný. Zejména to vynikne při průchodu z místa řidiče nebo spolujezdce do zadní části vozu. Přední sedačky jsou od sebe poměrně daleko, a tak je průchod pohodlný a nejedná se o žádný artistický výkon.

Drobnou nevýhodou je ale ruční brzda umístěná mezi předními sedačkami. Pokud je totiž zatažená, tak překáží při otáčení sedačky řidiče. Tomuhle autu by tak výrazně více slušela elektronická ruční brzda. Ale i tak je nutno říct, že otočení sedaček není nijak zvlášť komplikované a nevyžaduje otevření předních dveří, jak tomu bývá u některých menších vozů.

Stanová střecha Adria Active Pro

Základem každého campervanu je stanová střecha s lůžkem. V Adrii k ní nepřistoupili vůbec špatně. Aretační mechanismus se dvěma kovovými posuvnými „packami“ funguje naprosto spolehlivě a intuitivně a velice potěší dodatečný izolační materiál, který se po zavření střechy přichytí suchým zipem přes průchod do stanu. Jednak to dobře vypadá a pak to má také izolační význam z pohledu hluku a chladu.

Po odjištění střechy není potřeba nijak závratné síly, aby se střecha zvedla. Velice potěší talířkový rošt, který zajistí pohodlné spaní. Nosnost střešního lůžka 150kg umožnila i mé osobě návštěvu prvního patra. Postel je pohodlná a se svými 130cm i nadstandardně široká. Ale délka 187cm nemusí vzrostlým osobám úplně stačit. Ale ruku na srdce, ve střešním stanu stejně budou spát častěji děti nebo jen jeden dospělý.

Rozložený stan nabídne i dostatek denního světla, a to díky třem otevíracím oknům, která jsou buď vybavena síťkou nebo plastovým „oknem“. Co by mohlo být zpracováno lépe je způsob zajištění správného skládání stanoviny při zavírání. Nad průchodem je napříč umístěný gumový pás, jehož úkolem je zabránit přivření plátna. A tenhle pás nevypadá úplně hezky. Nicméně funguje poměrně dobře. Jen, stejně jako o velkých zdvihaček, je potřeba při zavíraní otevřít boční dveře, aby měl velký objem vytlačovaného vzduchu kam odejít.

Posuvná lavice aneb dolní postel

U posuvné zadní lavice mi chvíli trvalo, než jsem přišel na způsob aretace a posunu. Mechanismus je natolik robustní, že jsem si chvíli nebyl jistý, zda se jedná jen o madlo umístěné napevno na sedačce, nebo jestli se jedná o pohyblivou aretační páku. Po chvíli zkoumání ale bylo vše už intuitivní.

Pod lavicí zadního sezení se skrývá poměrně rozměrná zásuvka. Ja navržena tak, že v přední části je volný prostor na osobní věci posádky. V zadní části je pak oddíl vyhrazený technickému vybavení, jako je například hever. Hezký nápad…

Jak se na campervan sluší a patří, lavici je možné také přestavět na dvoulůžko. Prvním krokem je překlopení sedáku směrem vpřed. Ve druhém kroku se pomocí páky odjistí opěradlo, které se sklopí také směrem dopředu. Pokud je třetí zadní část lůžka sklopená do dolní pozice, tak je postel v tuhle chvíli hotová.

Konstrukce lůžka je tak zcela odlišná oproti Mercedesu Marco Polo. Tam tvoří lůžko přímo strana se sedákem a opěradlem. To způsobuje, že lůžko není úplně rovné a má v ploše řadu výřezů kvůli pásům a podobně. Adria Active má lůžko zcela rovné, bez výřezů a také výrazně měkčí a tedy pohodlnější. Když už jsme u té chvály, tak přidám ještě jednu, a ta půjde směrem k rozměrům. Dolní postel má na šířku přibližně 120cm, což není na campervan vůbec špatné!

Poslední pochvala směřuje k zadní části lůžka. Pokud máte totiž rozloženou postel, bývá problém se dostat k zavazadlům pod ním umístěným. Nejčastěji to znamená výlet ven a otevření zadních dveří. U Adrie stačí pouze nadzdvihnout zadní díl matrace a pod ním se skrývá samostatná výklopná deska, která vás k vašim věcem pustí bez nutnosti opustit vyhřátý interiér.

Obytná vestavba Adria Active Pro

Obytná vestavba je vyvedena v bílé barvě a působí hodnotným a bytelným dojmem. Za jízdy statečně odolávala všem výmolům a hrbolům na českých cestách a moc se jí vrzat nechtělo. Musím říct, že mě až překvapilo, jak robustní je pracovní deska, pod níž se skrývá vestavěná lednice a designově moc hezky vyvedený dvouplotýnkový vařič Thetford s malým dřezem. Moc pěkné!

Lednice

Kompresorová lednice je poměrně prostorná (36l) a díky své hloubce je navržena jako dvoupatrová. Dolní patro je dostatečně hluboké, aby pojmulo vysoké lahve s nápoji. Nad ním se nachází košík pro drobnější věci. I ten je však dostatečně veliký, že vám bude stačit. Lednice během svého provozu ani nebyla nijak zvlášť hlučná, ale kdo má lehké spaní tak ji asi uslyší.

Kuchyň

Kuchyňský blok nabízí úložný prostor v podobě dvou zásuvek a pak ve svých útrobách ještě našly místo dvě nástavbové baterie (testovaná Adria Active Pro byla plně osazena 2x 100Ah) a nádrž pro 20l čerstvé vody. Je mi pak trochu záhadou, proč má odpadní nádrž kapacitu o 10l větší. Častější bývá opačný poměr…

Stolek

Campervany řeší stolky různým způsobem. Někde je uchycen na lince a pro převoz se jen sklopí a zasune vedle sedačky (takto to řeší například Mercedes Marco Polo). VW California má stolek uložený v posuvných dveřích. Další výrobci jej umisťují například na záda zadní lavice. A Adria se rozhodla umístit stolek pro jízdu nad zásuvku pod lavicí. Není to vůbec špatné umístění. Stolek je po ruce a nezabírá vlastně žádné místo. Po vytažení se zavěsí na kuchyňskou linku a výklopnou nohou se opře o zem. Kdyby výrobce přidal ještě dvě podobné skládací nohy, bylo by možné použít stůl i jako samostatně stojící třeba venku. To je hezká příležitost pro domácí vylepšení. 🙂

Skříňky

Na kuchyňský blok plynule navazují dvě skříňky s posuvnými dveřmi. Skříň vedle lednice je zamýšlena jako šatní skříň s tyčí na ramínka. Nutno uznale pokývat hlavou, jak prostorná a hlavně hluboká je. Sem se rozhodně vejde i bunda, která není jen do pasu. Zadní skříňka je pak navržena s poličkami. Ty toho pojmou také skutečně hodně a doprovází je ještě prostor pro plynovou lahev a vývod venkovní sprchy.

Co považuji za drobnou nevýhodu tohoto uspořádání je to, že není někde poblíž kuchyňky či dřezu nějaká malá skříňka, kam by se daly dát hygienické potřeby. Marco Polo má hned vedle lednice malou poličku se zrcátkem, která se přímo nabízí k použití jako „koupelna“. To v Adrii není. A upřímně – absence jakéhokoli zrcátka mi docela chyběla. …i když vlastně až teď při psaní článku mě napadlo, že jsem mohl použít normální vnitřní zpětné zrcátko. Tak nic, beru zpět. 🙂

Komfort

Ke komfortu na palubě přispívá nejen samotná obytná vestavba, ale i technika. Na palubě testovaného kusu Adria Active Pro bylo instalované příplatkové naftové topení Webasto. Topilo naprosto dostatečně a nebylo ani nijak zvlášť hlučné.

Elegantní ovládací panel je umístěn na pravé straně vozu vedle zadního sezení a kromě ovladačů topení zde uživatel najde i informace o stavu baterie, zásobách vody nebo třeba USB zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky.

Za zmínku stojí ještě hezky vyvedené LED osvětlení interiéru vozu. Kromě podélných světelných lišt na levé a pravé straně je zde i centrální svítidlo a pak zadní příčná světelná lišta. Zkrátka světla je až až. Moc chválím. Nemám rád nedostatečně osvětlené interiéry.

Závěrem

Musím říct, že campervan Adria Active Pro mě nijak nezklamal. Na začátku jsem možná maličko s despektem přistupoval ke zvolenému podvozku Renault Trafic, ale mé předsudky se rozplynuly hned po prvních kilometrech. Stejně tak vestavba na mě udělala dobrý dojem svou robustností. Za chladného večera jsem ocenil naftové topení a pak během dne bohatě využíval nástavbovou baterii pro napájení svého homeoffice pracoviště, kterým se Adria na nějakou dobu stala. V případě, že bych uvažoval o campervanu, tak bych model Adria Active s cenou začínající kolem 57.000€ do výběru rozhodně zařadil. A co vy?

Za zapůjčení vozu děkuji společnosti Campers4U Olomouc.

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PODCAST: Caravan Salon Düsseldorf 2024 a novinky ve Studiu Karavan

Studio Karavan přichází v nové podobě! Ke mně se přidává nově Honza Bordovský z CamperLIFE.cz. V tomto díle jsme vám představili novinky z letošního...

Bezděz a okolí obytným vozem s přespáním zdarma

Babí léto přímo lákalo k prodlouženému víkendu a poznávání krás naší vlasti. A při bloudění mapou padla volba na Bezděz a sportovně rekreační areál...

PODCAST: Stanová střecha na vestavbu – co obnáší její montáž a jak se s ní žije?

Stanová střecha, to je moje srdeční záležitost. Za mě je to jedna z nejlepších cest, jak jak výrazně zvětšit prostor obytného auta. Ano, má...

Thule VeloTrack – nosič elektrokol na zadní křídlové dveře

Thule VeloTrack je další evolucí nosičů určených k převozu kol na zadních křídlových dveřích. Limitem těchto nosičů bývá jejich nosnost. Thule VeloTrack však svou...

CI Kyros 7 Vantastic (2025) – tohle jsme ještě neviděli!

CI Kyros 7 Vantastic je vestavba, která mě po dlouhé době fakt překvapila! Takhle nezvykle pojatý půdorys a takovou odvahu bych zrovna od firmy...