TEST: Knaus Tourer Van 500MQ (2023) – díl 4 – závěrečné zhodnocení

S vozem Knaus Tourer Van 500MQ jsme se už podrobně seznámili. Víme, jak se v něm žije přes den, jak v noci a jak jezdí. Pojďme si tedy udělat takové závěrečné shrnutí testu tohoto neobvyklého kompaktního polointegrovaného obytného vozu.

Co se na Knaus Tourer Van 500MQ povedlo?

Pojďme začít tím, co se na tomhle voze Knaus opravdu povedlo. A nelze nezačít jinak, než volbou podvozku.

Když jsem poprvé viděl fotografie Tourer Vanu, tak mě na jednu stranu volba Volkswagenu T6.1 jako podvozku mile překvapila, ale na druhou stranu vzbudila rovněž obavy. Tak trochu jako samozřejmost jsem očekával pohodlný interiér kabiny a komfortní jízdu za použití všech pokročilých jízdních asistentů. Měl jsem ale obavu z toho, jak se Knaus vypořádá s nízkou stavbou kabiny (ve srovnání s obvyklými dodávkami) a jak se podaří naladit „náklaďácký“ podvozek.

Přední salón vozu Knaus Tourer Van 500MQ

Zkušenost mě mile překvapila. Podvozek je rozumným kompromisem pohodlné a přitom jisté a stabilní jízdy. T6.1 je jízdně zkrátka parádní. Odhlučnění a komfort dají snadno zapomenout, že jedete obytným autem. To zjistíte jen podle velkých zpětných zrcátek na „tykadlech“ a trochu toho aerodynamického hluku ze zadní nástavby. Ale nejednou se mi stalo, že jsem v obci z ničeho nic o chloupek překročil povolenou padesátku.

Stejně tak na první pohled trochu „divoké“ provedení podlahy v obytné části, kdy je přední salón zapuštěn hloub, než zbytek nástavby, překvapivě vůbec ničemu nevadí. Takže další plusový bod.

Kvalita samotné nástavby je pak prostě Knaus. Vkusné a pečlivé provedení, které působí bytelným dojmem. V autě nic nevrže, neskřípe, nebouchá. Nástavba je prostě tichá. A to není úplně málo.

Na čem by šlo zapracovat?

Jako u každého auta i v Knaus Tourer Van 500MQ lze nalézt pár věcí, na kterých by se mohlo ještě trochu zapracovat. A tou první je koupelna. Jak mám rád všechny skládací a univerzální věci, které svou povahou připomínají švýcarský nůž, tak tady mám u té vysunovací koupelny trochu otazník. Samotné vysunování a velikost sprchového koutu jsou naprosto v pohodě. Velké a prakticky provedené umyvadlo také. Ale prostě při používání toalety je tu prostoru prostě poněkud méně. Jde to přežít, ale při mých necelých 190cm to není úplně pohodlné.

Koupelna ve voze Knaus Tourer Van 500MQ

Druhou věcí je absence osvětlení předního salónu a kabiny řidiče. V okamžiku, kdy se stáhne přední lůžko, u stolu je prostě dost šero. Já vím, že dodatečnou montáž prodejce zvládne nejspíš „levou zadní“ a za pár korun. Ale u Knausu bych prostě čekal, že tohle budou mít dořešené už z výroby.

Závěrečné hodnocení

Knaus Tourer Van 500MQ není vůbec špatné auto. Když jej porovnám s podobně pojatým polointegrálem Sunlight V60, zaujme Knaus zejména podvozkem, jízdními vlastnostmi a samozřejmě luxusnějším provedením. V neposlední řadě pak právě možností ubytovat nejen na jízdu, ale i na spaní, 4 osoby. To je v tomto segmentu kompaktních polointegrovaných vozů věc nevídaná.

Kdo by přeci jen na modelu 500MQ viděl příliš mnoho kompromisů, ale přesto jej kombinace podvozku Volkswagen T6.1 a polointegrované stavby zaujala, má Knaus v kapse ještě jedno želízko v ohni – Knaus Tourer Van 500LT. To je koncepčně stejně pojatý vůz, ale s odlišným interiérem.

Koupit nebo nekoupit?

Je to vždy o rozhodování mezi vestavbou a polointegrovaným vozem (samostatně jsem popsal zde: Je lepší vestavba nebo štíhlý polointegrál?). Pro Knaus Tourer Van 500MQ hovoří jednoznačně podvozek, který je zárukou velmi pohodlné jízdy. Druhým esem pak je možnost pohodlně ubytovat 3-4 osoby, přičemž vše se odehrává v izolované obytné části vozu. Žádné stany, žádné kompromisy. Trumfem pak bude určitě plnohodnotná vytápěná garáž, která v kombinaci s moderní verzí naftového topení Truma Combi 4 D s čtyřmi (!) výdechy topení v interiéru zajistí perfektní zázemí pro zimní sporty. A navíc příkladná doložnost v řádech vysokých stovek kilogramů! To se rozhodně počítá!

Při finálním rozhodování je pak ale potřeba vzít určitě v potaz fakt, že kompaktní auto má omezený vnitřní prostor (pokud je plně naložené čtyřmi osobami) a koupelnu je potřeba si vyzkoušet. Lidé drobnějšího vzrůstu nebudou mít nejspíš problém. My, urostlejší jedinci, bychom možná koukali raději po variantě 500LT s překlápěcí koupelnou. Ať tak, či onak, pokud koukáte po kompaktním polointegrálu, netradičně pojatý Tourer Van stojí za zamyšlení.

Pokud vám unikl některý díl našeho testu, tak jednotlivé díly naleznete zde:

Za zapůjčení vozu děkuji firmě CAMPERVANS.cz.

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

2 KOMENTÁŘE

  1. Ahoj! Mam Sunlight V60 a tento Knaus se mi jidne libi. Prave kvuli tomu, ze s nim bude jizda na pohodu a ne za trest jak Ducatem. Hodne cestujeme (60000km za rok a pul uz ma sunlight najeto). Jen co mi prijde na zvazeni je cena… sunlight je proste levnejsi o hodne. A dotaz na tebe kdyz si testoval oboje: co by sis koupil z techto dvou? Diky za odpoved

    • To je dost těžká otázka… Za mě hraje zásadní roli kolik lidí by mělo jezdit, jestli i v zimě a jestli by se mělo spát často někde na parkovištích. Pokud je dva lidi, ježdění primárně jaro až podzim, a spaní spíš někde mimo civilizaci, tak pak si dokážu CUV velmi dobře představit. Ta jízda já na pohodu a úplně někde jinde, než Ducato. Ale pokud bych jezdil víc v zimě a chtěl bych častěji spát někde na parkovišti víc v civilizaci, tak bych asi sáhnul po V60.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PODCAST: Caravan Salon Düsseldorf 2024 a novinky ve Studiu Karavan

Studio Karavan přichází v nové podobě! Ke mně se přidává nově Honza Bordovský z CamperLIFE.cz. V tomto díle jsme vám představili novinky z letošního...

Bezděz a okolí obytným vozem s přespáním zdarma

Babí léto přímo lákalo k prodlouženému víkendu a poznávání krás naší vlasti. A při bloudění mapou padla volba na Bezděz a sportovně rekreační areál...

PODCAST: Stanová střecha na vestavbu – co obnáší její montáž a jak se s ní žije?

Stanová střecha, to je moje srdeční záležitost. Za mě je to jedna z nejlepších cest, jak jak výrazně zvětšit prostor obytného auta. Ano, má...

Thule VeloTrack – nosič elektrokol na zadní křídlové dveře

Thule VeloTrack je další evolucí nosičů určených k převozu kol na zadních křídlových dveřích. Limitem těchto nosičů bývá jejich nosnost. Thule VeloTrack však svou...

CI Kyros 7 Vantastic (2025) – tohle jsme ještě neviděli!

CI Kyros 7 Vantastic je vestavba, která mě po dlouhé době fakt překvapila! Takhle nezvykle pojatý půdorys a takovou odvahu bych zrovna od firmy...