Obytná dodávka a spaní pro čtyři?

Jak jsem psal v minulém příspěvku, rozhodli jsme se pro obytnou dodávku. Nicméně jsme rodina se dvěma dětmi. To znamená, že jsme museli řešit způsob, jak nejlépe uložit naše čtyři hlavy ke spánku. Se standardním obytným autem, zejména pak s alkovnou, je to pohoda. V dodávce už je to otázkou kompromisů. V dnešním příspěvku tak otvírám téma, které vydá na několik samostatných článků. V nich se chci podělit o výsledky našeho průzkumu jak uložit do dodávky čtyři lidi.

Prostor v dodávce je prostě omezený, a tak není moc možností, jak sem čtyři lidi uložit. V zásadě existují následující varianty:

Palandy jsou asi to nejběžnější, s čím se setkáte. Do obytných dodávek se dávají již nějakou tu dobu a v nabídce je má téměř každý výrobce. Jsou relativně levné, nebývají moc těžké a někde jsou i vyndavací, takže pokud jedete bez dětí, máte nad hlavami prostor a ještě ušetříte pár kilo nákladu.

Novinkou, která se teprve v posledních cca dvou letech začíná více rozšiřovat, je právě stahovací postel v přední části vozu. Poprvé jsem něco podobného před pár lety viděl jen u dodávek Knaus (tuším, že to byl Boxlife a bylo to překvapivě jen ve střední výšce vozu H2), ale jak jsme posledních pár měsíců vybírali naše auto, tak jsem již narazil na mnohem sofistikovanější realizace i u jiných výrobců. Je to hodně podobné tomu, jak jsou přední stahovací postele řešeny v celointegrovaných obytných vozech.

„Nouzová“ postel CampSleep

Rozkládací nebo dodatečné lůžko v přední části vozu je většinou papírově pro jednoho, i když někteří výrobci tvrdí, že se tam dva lidé (rozuměj děti) vyspí. Když bych k této kategorii přihodil i novinku v podobě „nouzové“ postele přímo do kabiny řidiče a spolujezdce (postel CampSleep), tak se asi i čtyři dospělí vyspí.

Dalším „pokojem“ (teda přesněji ložnicí) pro vaši dodávku může být zdvihací stanová střecha. Průchodem ve střeše nad sezením se po žebříku dostanete do patra, kde máte stanové stěny a pevnou střechu a hlavně poměrně velké a pohodlné lůžko. Nevýhodou je určitě velká hmotnost a omezená izolace (no prostě je to víceméně stan).

V několika následujících článcích se budu podrobněji věnovat jednotlivým možnostem uvedeným výše, omezením, výhodám a nevýhodám, na které jsme při našem rozhodování narazili.

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

VIDEO: Rodinné vestavby se zvýšenou střechou aneb obytná dodávka pro 4

Na CMT jsem se podíval na velmi populární segment obytných vozů – prostorné rodinné vestavby se zvýšenou střechou. Zapomeňte na studené střešní stany v...

Hrad Buchlov, Luhačovice a stellplatz zdarma s plým servisem a na kouzelném místě

Jarní prosluněné víkendy vyloženě lákají k návštěvě takových míst jako je Hrad Buchlov nebo Luhačovice. My jsme měli tentokrát na počasí poměrně smůlu, ale...

PODCAST: Šedý dovoz karavanů a obytných aut: Lákavá cena, nebo skrytá past?

Sníte o vlastním obytném autě nebo karavanu a při brouzdání internetem jste narazili na lákavé nabídky ze zahraničí, často s výrazně nižší cenou? Možná...

VIDEO: Ruční vysavač do auta – vybrali jsme

Už nějakou dobu vozíme v autě starší ruční vysavač do auta. Upřímně, není to žádná hitparáda a proto jsem přemýšlel o změně. No a...

Kroměříž a Květná zahrada – sice Unesco, ale přesto zklamání

Další zastavení na naší velikonoční cestě byla Kroměříž a Květná zahrada. Ta, jakožto památka chráněná Unesco, slibovala opravdu výjimečný zážitek. Nebo jsme jej aspoň...