Obytná dodávka a spaní pro čtyři?

Jak jsem psal v minulém příspěvku, rozhodli jsme se pro obytnou dodávku. Nicméně jsme rodina se dvěma dětmi. To znamená, že jsme museli řešit způsob, jak nejlépe uložit naše čtyři hlavy ke spánku. Se standardním obytným autem, zejména pak s alkovnou, je to pohoda. V dodávce už je to otázkou kompromisů. V dnešním příspěvku tak otvírám téma, které vydá na několik samostatných článků. V nich se chci podělit o výsledky našeho průzkumu jak uložit do dodávky čtyři lidi.

Prostor v dodávce je prostě omezený, a tak není moc možností, jak sem čtyři lidi uložit. V zásadě existují následující varianty:

Palandy jsou asi to nejběžnější, s čím se setkáte. Do obytných dodávek se dávají již nějakou tu dobu a v nabídce je má téměř každý výrobce. Jsou relativně levné, nebývají moc těžké a někde jsou i vyndavací, takže pokud jedete bez dětí, máte nad hlavami prostor a ještě ušetříte pár kilo nákladu.

Novinkou, která se teprve v posledních cca dvou letech začíná více rozšiřovat, je právě stahovací postel v přední části vozu. Poprvé jsem něco podobného před pár lety viděl jen u dodávek Knaus (tuším, že to byl Boxlife a bylo to překvapivě jen ve střední výšce vozu H2), ale jak jsme posledních pár měsíců vybírali naše auto, tak jsem již narazil na mnohem sofistikovanější realizace i u jiných výrobců. Je to hodně podobné tomu, jak jsou přední stahovací postele řešeny v celointegrovaných obytných vozech.

„Nouzová“ postel CampSleep

Rozkládací nebo dodatečné lůžko v přední části vozu je většinou papírově pro jednoho, i když někteří výrobci tvrdí, že se tam dva lidé (rozuměj děti) vyspí. Když bych k této kategorii přihodil i novinku v podobě „nouzové“ postele přímo do kabiny řidiče a spolujezdce (postel CampSleep), tak se asi i čtyři dospělí vyspí.

Dalším „pokojem“ (teda přesněji ložnicí) pro vaši dodávku může být zdvihací stanová střecha. Průchodem ve střeše nad sezením se po žebříku dostanete do patra, kde máte stanové stěny a pevnou střechu a hlavně poměrně velké a pohodlné lůžko. Nevýhodou je určitě velká hmotnost a omezená izolace (no prostě je to víceméně stan).

V několika následujících článcích se budu podrobněji věnovat jednotlivým možnostem uvedeným výše, omezením, výhodám a nevýhodám, na které jsme při našem rozhodování narazili.

Bude vás také zajímat

Karmann Dexter 555 – rodinná vestavba

Není tajemstvím, že jsme nedávno vybírali rodinnou obytnou vestavbu. Nakonec jsme jako pro nás nejlepší kompromis zvolili dodávku střední výšky (H2) se zdvihací stanovou...

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PODCAST: Holandsko jsou nejen tulipány

Rádi byste se vydali do Holandska za krásami tulipánů? Holandsko a tulipány prostě patří neoddiskutovatelně k sobě. Jaro je ta správná doba na obdivování...

Globe-Traveller Explorer 2Z (2024) – novinka pro dva

Globe-Traveller přichází na trh s novinkou speciálně navrženou pro dvě osoby s označením Globe-Traveller Explorer 2Z. Při návrhu půdorysu nebyl sice tak odvážný, jako...

PODCAST: Severní Amerika obytným vozem – pronájem obytného vozu v USA

Severní Amerika je lákavou destinací, která je pro cestování obytným vozem jako stvořená. Nás jedna taková cesta po USA čeká, a tak stojí za...

VIDEO: Affinity Duo (2024) – detailní prohlídka

Affinity je snad nejodvážnějším výrobcem obytných dodávek na trhu. Každý jeho model je něčím výjimečný a Affinity Duo není výjimkou. Díky společnosti Caravan City...

TEST: Affinity Duo (2024) – díl 4 – závěrečné zhodnocení

A máme tady závěrečnou část testu Affinity Duo. Auto jsme si už podrobně představili, řekli si, jak funguje ve dne i v noci. Takže...