Obytná dodávka a spaní pro čtyři?

Jak jsem psal v minulém příspěvku, rozhodli jsme se pro obytnou dodávku. Nicméně jsme rodina se dvěma dětmi. To znamená, že jsme museli řešit způsob, jak nejlépe uložit naše čtyři hlavy ke spánku. Se standardním obytným autem, zejména pak s alkovnou, je to pohoda. V dodávce už je to otázkou kompromisů. V dnešním příspěvku tak otvírám téma, které vydá na několik samostatných článků. V nich se chci podělit o výsledky našeho průzkumu jak uložit do dodávky čtyři lidi.

Prostor v dodávce je prostě omezený, a tak není moc možností, jak sem čtyři lidi uložit. V zásadě existují následující varianty:

Palandy jsou asi to nejběžnější, s čím se setkáte. Do obytných dodávek se dávají již nějakou tu dobu a v nabídce je má téměř každý výrobce. Jsou relativně levné, nebývají moc těžké a někde jsou i vyndavací, takže pokud jedete bez dětí, máte nad hlavami prostor a ještě ušetříte pár kilo nákladu.

Novinkou, která se teprve v posledních cca dvou letech začíná více rozšiřovat, je právě stahovací postel v přední části vozu. Poprvé jsem něco podobného před pár lety viděl jen u dodávek Knaus (tuším, že to byl Boxlife a bylo to překvapivě jen ve střední výšce vozu H2), ale jak jsme posledních pár měsíců vybírali naše auto, tak jsem již narazil na mnohem sofistikovanější realizace i u jiných výrobců. Je to hodně podobné tomu, jak jsou přední stahovací postele řešeny v celointegrovaných obytných vozech.

„Nouzová“ postel CampSleep

Rozkládací nebo dodatečné lůžko v přední části vozu je většinou papírově pro jednoho, i když někteří výrobci tvrdí, že se tam dva lidé (rozuměj děti) vyspí. Když bych k této kategorii přihodil i novinku v podobě „nouzové“ postele přímo do kabiny řidiče a spolujezdce (postel CampSleep), tak se asi i čtyři dospělí vyspí.

Dalším „pokojem“ (teda přesněji ložnicí) pro vaši dodávku může být zdvihací stanová střecha. Průchodem ve střeše nad sezením se po žebříku dostanete do patra, kde máte stanové stěny a pevnou střechu a hlavně poměrně velké a pohodlné lůžko. Nevýhodou je určitě velká hmotnost a omezená izolace (no prostě je to víceméně stan).

V několika následujících článcích se budu podrobněji věnovat jednotlivým možnostem uvedeným výše, omezením, výhodám a nevýhodám, na které jsme při našem rozhodování narazili.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Související

Nejnovější

Cestování s dětmi – proč nás to tak baví?

Většinu obsahu tohoto webu věnuji obytným dodávkám, technickým řešením, vybavení, a podobně. Je to prostě proto, že jsem technicky založený člověk a nesmírně mě...

HYMER FREE S 600 – klasický půdorys na Mercedesu

Model Hymer Free S 600 představuje klasickou obytnou dodávku na bázi Mercedes Sprinter s předním náhonem. Hymer se tak stává prvním výrobcem, který tuto...

Zámek Loučeň + bezkempu + Zoopark Zelčín = dětské nadšení

Lockdown je naštěstí za námi a spousta vybraných cílů před námi. Vanistka ovšem potřebuje pracovní víkend, a tak beru děti a vyrážíme tentokrát jen...

Jaký podvozek pro obytnou dodávku?

Drtivá většina obytných dodávek je stavěna na podvozku Fiatu Ducato, případně sesterských modelech Citroën Jumper nebo Peugeot Boxer. S čím dalším se lze ve...

Video: Pössl Summit 600 Plus (2020) – prohlídka

Dlouho slibované video je konečně tady - prohlídka naší obytné dodávky Pössl Summit 600 Plus modelový rok 2020. Pokud je toho pro vás ve...