Obytná dodávka a spaní pro čtyři?

Jak jsem psal v minulém příspěvku, rozhodli jsme se pro obytnou dodávku. Nicméně jsme rodina se dvěma dětmi. To znamená, že jsme museli řešit způsob, jak nejlépe uložit naše čtyři hlavy ke spánku. Se standardním obytným autem, zejména pak s alkovnou, je to pohoda. V dodávce už je to otázkou kompromisů. V dnešním příspěvku tak otvírám téma, které vydá na několik samostatných článků. V nich se chci podělit o výsledky našeho průzkumu jak uložit do dodávky čtyři lidi.

Prostor v dodávce je prostě omezený, a tak není moc možností, jak sem čtyři lidi uložit. V zásadě existují následující varianty:

Palandy jsou asi to nejběžnější, s čím se setkáte. Do obytných dodávek se dávají již nějakou tu dobu a v nabídce je má téměř každý výrobce. Jsou relativně levné, nebývají moc těžké a někde jsou i vyndavací, takže pokud jedete bez dětí, máte nad hlavami prostor a ještě ušetříte pár kilo nákladu.

Novinkou, která se teprve v posledních cca dvou letech začíná více rozšiřovat, je právě stahovací postel v přední části vozu. Poprvé jsem něco podobného před pár lety viděl jen u dodávek Knaus (tuším, že to byl Boxlife a bylo to překvapivě jen ve střední výšce vozu H2), ale jak jsme posledních pár měsíců vybírali naše auto, tak jsem již narazil na mnohem sofistikovanější realizace i u jiných výrobců. Je to hodně podobné tomu, jak jsou přední stahovací postele řešeny v celointegrovaných obytných vozech.

„Nouzová“ postel CampSleep

Rozkládací nebo dodatečné lůžko v přední části vozu je většinou papírově pro jednoho, i když někteří výrobci tvrdí, že se tam dva lidé (rozuměj děti) vyspí. Když bych k této kategorii přihodil i novinku v podobě „nouzové“ postele přímo do kabiny řidiče a spolujezdce (postel CampSleep), tak se asi i čtyři dospělí vyspí.

Dalším „pokojem“ (teda přesněji ložnicí) pro vaši dodávku může být zdvihací stanová střecha. Průchodem ve střeše nad sezením se po žebříku dostanete do patra, kde máte stanové stěny a pevnou střechu a hlavně poměrně velké a pohodlné lůžko. Nevýhodou je určitě velká hmotnost a omezená izolace (no prostě je to víceméně stan).

V několika následujících článcích se budu podrobněji věnovat jednotlivým možnostem uvedeným výše, omezením, výhodám a nevýhodám, na které jsme při našem rozhodování narazili.

Newsletter

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Související

Nejnovější

Tipy na vánoční dárky (nejen) pro vestavbáře

Máme tu advent a kromě klidu a pohody také předvánoční shon spojený nejen s přípravami na Štědrý den, ale i se sháněním vánočních dárků....

TEST: Affinity Camper Van – díl 3 – spaní

Affinity je výjimečné vozidlo v řadě ohledů. Ať už je to dvojitá podlaha, zdvihací a posuvná francouzská postel, kuchyň do tvaru písmene L nebo...

La Marca Van (2022) – vestavba na podvozku Iveco Daily

Na letošním pražském veletrhu For Caravan jsme měli možnost seznámit se s mladou značkou La Marca a zejména s její obytnou dodávku na velmi...

TEST: Affinity Camper Van – díl 2 – jak se v něm bydlí přes den?

Díky společnosti CaravanCity jsme měli možnost podrobit našemu detailnímu testu výjimečnou vestavbu Affinity Camper Van. Po představení a prvních dojmech jsem se podělil o...

Národní park Podyjí, aneb Znojmo a okolí obytným vozem

V rámci našeho podrobného testu obytné dodávky Affinity jsme hledali, kam se vydat. Díky slibné předpovědi počasí padla volba na Národní park Podyjí. Rozhodli...