Obytná dodávka a spaní pro čtyři?

Jak jsem psal v minulém příspěvku, rozhodli jsme se pro obytnou dodávku. Nicméně jsme rodina se dvěma dětmi. To znamená, že jsme museli řešit způsob, jak nejlépe uložit naše čtyři hlavy ke spánku. Se standardním obytným autem, zejména pak s alkovnou, je to pohoda. V dodávce už je to otázkou kompromisů. V dnešním příspěvku tak otvírám téma, které vydá na několik samostatných článků. V nich se chci podělit o výsledky našeho průzkumu jak uložit do dodávky čtyři lidi.

Prostor v dodávce je prostě omezený, a tak není moc možností, jak sem čtyři lidi uložit. V zásadě existují následující varianty:

Palandy jsou asi to nejběžnější, s čím se setkáte. Do obytných dodávek se dávají již nějakou tu dobu a v nabídce je má téměř každý výrobce. Jsou relativně levné, nebývají moc těžké a někde jsou i vyndavací, takže pokud jedete bez dětí, máte nad hlavami prostor a ještě ušetříte pár kilo nákladu.

Novinkou, která se teprve v posledních cca dvou letech začíná více rozšiřovat, je právě stahovací postel v přední části vozu. Poprvé jsem něco podobného před pár lety viděl jen u dodávek Knaus (tuším, že to byl Boxlife a bylo to překvapivě jen ve střední výšce vozu H2), ale jak jsme posledních pár měsíců vybírali naše auto, tak jsem již narazil na mnohem sofistikovanější realizace i u jiných výrobců. Je to hodně podobné tomu, jak jsou přední stahovací postele řešeny v celointegrovaných obytných vozech.

„Nouzová“ postel CampSleep

Rozkládací nebo dodatečné lůžko v přední části vozu je většinou papírově pro jednoho, i když někteří výrobci tvrdí, že se tam dva lidé (rozuměj děti) vyspí. Když bych k této kategorii přihodil i novinku v podobě „nouzové“ postele přímo do kabiny řidiče a spolujezdce (postel CampSleep), tak se asi i čtyři dospělí vyspí.

Dalším „pokojem“ (teda přesněji ložnicí) pro vaši dodávku může být zdvihací stanová střecha. Průchodem ve střeše nad sezením se po žebříku dostanete do patra, kde máte stanové stěny a pevnou střechu a hlavně poměrně velké a pohodlné lůžko. Nevýhodou je určitě velká hmotnost a omezená izolace (no prostě je to víceméně stan).

V několika následujících článcích se budu podrobněji věnovat jednotlivým možnostem uvedeným výše, omezením, výhodám a nevýhodám, na které jsme při našem rozhodování narazili.

Newsletter

.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Související

Nejnovější

Tourne přichází na český trh

Výborná zpráva pro milovníky inovativních obytných dodávek. Na českém trhu budou oficiální cestou dostupné vestavby slovinského výrobce Tourne. Pražský prodejce Caravan City rozšířil své...

VIDEO: Westfalia James Cook 4×4 (2022)

Nedávno jste měli možnost seznámit se s krasavcem Westfalia James Cook 4x4 (model 2022) v samostatném článku. Samozřejmě jsem neodolal a při návštěvě společnosti...

Křivoklát, železnice a pivo – tip na víkendový výlet

Blíží se konec týdne a hledáte tip na víkendový výlet? Co třeba zkusit Křivoklát? A když už tam budeme, co dalšího? Nedávno jsme se...

Westfalia James Cook (2022) – krasavec 4×4 pro čtyři

Obytné dodávky jsou si do značné míry podobné jako vejce vejci. Nějaká ta inovace či odvaha jsou spíše výjimkou. Proto mě moc potěšilo, když...

Železné hory – Keltové a rozhledny

Jak jsem sliboval v minulém cestovatelském tipu, vypravili jsme se trochu poznávat Železné hory. Našli jsme krásné místo k přespání, nenáročnou procházku s řadou...