TEST: Affinity Duo (2024) – díl 4 – závěrečné zhodnocení

A máme tady závěrečnou část testu Affinity Duo. Auto jsme si už podrobně představili, řekli si, jak funguje ve dne i v noci. Takže dnes se podíváme na závěrečné zhodnocení. Jak auto fungovalo jako celek? Vešli jsme se? Co nám nejvíc vadilo a co jsme naopak ze všeho nejvíc ocenili? Pojďme na to!

Co se na Affinity Duo povedlo?

U Affinity je potřeba vždy začít tím, že se povedlo zpracování celého vozu. Musím říct, že Affinity Duo opravdu vyniká dílenským zpracováním. A to se týká nejen nábytku, ale třeba i energobloku, který je jak z učebnice. Velká pochvala!

Dále si pochvalu určitě zaslouží půdorys. Jasně, určitě nebude vyhovovat každému, ale je to půdorys, který funguje. Má své limity, má své kompromisy, ale to platí o vestavbách tak nějak obecně. U Affinity Duo je ale poměrně dobře čitelná cílová skupina a já jsem přesvědčen, že té bude sloužit dobře. Světlý a vzdušný interiér je svou prostorností až návykový. Superlativy nešetřím zejména v koupelně, která je neskutečně pohodlná.

Na čem by šlo zapracovat?

Tuhle kapitolku začnu drobností, která mě ale štvala opakovaně každý den. A to je zavírání posuvných dveří do koupelny. Prostě silný magnet ve spojení se subtilním držátkem na vnitřní straně dveří nejde dohromady. Tady bych rozhodně zvolil jiné řešení.

Druhou věcí je za mě rozkládání stolku předního salónu. Není to nijak složité, ale pokaždé mě doprovázela obava, že kraj stolu poškodím o posuvný mechanismus sedačky řidiče. V Affinity chtěli udělat desku stolu co možná největší, a tak se vejde skutečně na milimetr přesně. Jakmile je tedy sedačka kousek vzadu nebo nastavená do vyšší pozice, stůl vyklopit buď vůbec nelze, nebo to jde jen velmi obtížně. Podle mého názoru méně je někdy více a možná bych tedy oželel centimetr až dva šířky desky stolu výměnou za méně rizikovou manipulaci. Obecně si myslím, že stůl by šlo možná vymyslet maličko jinak/lépe.

Závěrečné hodnocení

Affinity Duo cílí dle mého názoru na dvě skupiny uživatelů. Tou první jsou páry, které tráví čas v obytném voze spíše pasivněji. Sudoku, křížovka, kniha, procházka po okolí kempu, posezení venku pod markýzou. Tou druhou mohou být aktivnější dvojice, které ale k trávení svého volného času nepotřebují rozměrné vybavení. Zapomeňme na kola, kajaky, možná i na paddle boardy (i když ten by se asi vešel). Ale lyže, snowboard, vybavení na lezení, to už se sem pohodlně vejde.

Půdorys Affinity Duo není a nikdy nebude mainstreamem. Ti, kdo nepotřebují na svých dovolených spousty doplňků a sportovních potřeb, ale ocení pohodlnou koupelnu s prostorným interiérem, neudělají při volbě Affinity Duo v žádném případě chybu. Ti ostatní budou lovit v jiných vodách. Pokud je však zaujal přístup Affinity ke svým vestavbám, možná je osloví nedávno představený model Affinity Three.

Koupit nebo nekoupit?

Já osobně mám pro značku Affinity jistou slabost. Obdivuji odvahu výrobce dělat věci jinak a vysoce hodnotím snahu o inovaci. Já určitě nejsem cílovou skupinou pro Affinity Duo. Ale pokud se někdo ve výše popsaném stylu cestování našel, s tímto modelem nešlápne vedle.

A pokud vám utekly předchozí části testu, naleznete je zde:

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

VIDEO: Pössl Summit 600 Plus (2025) – jak se model posunul za pět let?

Pössl Summit 600 Plus je moje srdeční záležitost. Tohle auto máme již téměř šest let, a tak mě zajímalo, jak se model změnil. Na...

VIDEO: Caravaning Brno 2025 – než se otevřou brány

Karavanistický svátek, veletrh Caravaning Brno 2025, za pár hodin přivítá své první návštěvníky. Jako již tradičně můžete se mnou nahlédnout na plochu jednotlivých hal...

Knaus Boxlife 600 MQ (2026) – doložnost vyřešena

Knaus Boxlife 600 MQ pro modelový rok 2026 nasliboval kde co: novou koupelnu, nové zpracování interiéru a hlavně snížení hmotnosti vozu. To ale tvrdí...

VIDEO: Podélné spaní na šesti metrech – to je Robeta Kronos

Vestavby s délkou 6 metrů s podélným spaním jsou v posledních letech nesporným trendem. Robeta Kronos je typickým zástupcem takto pojatého půdorysu. Na jaké...

PODCAST: Malý řidičák pro velké obytňáky – řidičský průkaz C1

Všichni se upínají ke změně evropské legislativy, kdy se má rozšířit platnost řidičského průkazu skupiny B na vozy s celkovou hmotností do 3500kg. Kdo...