Pössl Summit 600 Plus – zkušenosti díl 6 – úložný prostor

Pomalu se seriálem zkušeností s naší obytnou dodávkou Pössl Summit 600 Plus míříme do cílové rovinky. Po dílech o autě a rádiu, vestavbě obecně a sezení, kuchyni, koupelně a spaní, příchází dnešní díl o úložném prostoru.

Když pominu standardní úložné prostory v obytné části auta, které jsem již v minulých dílech zmiňoval, zbývají ještě dvě místa, která chci popsat: garáž a šatní skříň. Pojďme tedy na ně.

Garáž

Rozložení

Uspořádání zavazadlového prostoru je víceméně standardní – vlevo je umístěna nádrž na čerstvou vodu, vpravo je pak prostor pro plynové lahve a za nimi shora přístupná šatní skříň.

Pössl Summit 600 Plus - garáž

Pro ukotvení nákladu jsou dispozici v základní výbavě čtyři oka umístěná v rozích podlahy. Za příplatek lze pořídit rovněž na podlaze umístěné kolejnice umožňuící flexibilnější uchycení. My zůstali u základních ok v rozích podlahy a asi to stačí.

Poznámka: Vhodné ukotvení nákladu je na konci dne stejně spíše kombinací cviku, vhodných přípravků pro uchycení a improvizace. Pořád ještě hledáme, co a jak nejlépe uchytit, aby náklad relativně bezpečně držel, ale zase aby bylo balení co nejrychlejší a nejpohodlnější. Nedávno jsme pořídili organizér do zavazadlového prostoru dodávky Zoombox 2, který je určen pro uložení stolu a dvou židlí a je docela povedený. O tom ale zase někdy příště.

Rozměry

Čím garáž zaujme hned po otevření zadních dveří jsou rozměry. Narozdíl od některých podobně koncipovaných šestimetrových konkurenčních modelů nabízí lehce nadstandardní prostor o rozměrech 105cm x 140cm x 71cm (šířka x délka x výška). Zejména šířka je větší, než bývá obvyklé. Důvodem je skutečnost, že Summit má prostor pro instalaci 11kg a 5kg plynové lahve, zatímco jiné modely poskytují většinou pozice 2x11kg. Nutno říct, že do garáže se nám toho vejde fakt neskutečně moc.

Pössl Summit 600 Plus - naložený úložný prostor

Prostor pro plynové lahve

V pravé části zavazadlového prostoru je umístěna skříňka na plynové lahve. Pohodlně se tam vejde 11kg kompozitní lahev a vedle standardní ocelová 5kg a ještě zbyde trochu místa na nějaké to další vybavení. ALE!!!

Dvířka se otevírají směrem DOVNITŘ úložného prostoru, nikoli směrem VEN do prostoru zadních dveří! Takže pokud chcete třeba zapnout/vypnout plyn, měnit lahev, nebo třeba měřit množství zbývajícího plynu, tak musíte VŽDY udělat místo a často i uvolnit ukotvení nákladu na nejbližším kotvicím oku, abyste dokázali dvířka otevřít. Současně to znamená, že bez dodatečné úpravy musíte zapomenout i na případnou montáž nějakého pevného systému polic či pevných organizérů. Proč se dvířka neotvírají směrem dozadu, nebo proč není na stěně skříňky udělaný vzadu aspoň servisní otvor pro otevření/zavření kohoutu přívodu plynu? To mi zůstává záhadou… Tohle považuji za poměrně zásadní nedostatek v návrhu.

Tady bych doporučil určitě ke zvážení instalaci mono nebo duo controlu s crash senzorem, abyste do skříňky museli co možná nejméně často. Další variantou může být vlastní úprava schránky, která je často k vidění na diskusních fórech, kdy si lidé dodatečně vytváří alespoň servisní otvor pro přístup ke kohoutu plynu, případně kompletně předělávají způsob otvírání boxu.

Nádrž na vodu

V levé zadní části auta je umístěna nádrž na čerstvou vodu, přičemž výpustní kohout a servisní otvory jsou přístupné shora po nadzvednutí matrace a tenkého překližkového krytu. Kohout lze pootočením o 3/4 otáčky nastavit tak, že nádrž pojme 20l čerstvé vody. Tím, že je kohout přibližně trojúhelníkového tvaru, tak se to dobře počítá. Pootočením o dvě otáčky se pak nádrž vypustí úplně.

K vypouštění vody ještě jedna poznámka… Výpusť nádrže je hned dole přímo pod nádrží a víceméně přesně v úrovni kohoutu. To znamená, že pokaždé, když vypouštíte čerstvou vodu, tak vám nějaký ten cákanec vždy zmáčí nohy, a to i když se docela snažíte stát o kus dál. Žádné drama to není, ale viděl jsem i lepší realizaci…

Šatní skříň

Tak trochu specialitou Summitu je šatní skříň. Je umístěna v pravé části auta pod matrací mezi boxem pro plynové lahve a lednicí. Je realizována poměrně zajímavě. Otevřete poklop a zatlačíte směrem dolů na podélnou tyč. Ta se odjistí a vysune pomocí pružin směrem vzhůru i se zavěšenými ramínky. Vypadá to moc zajímavě a efektně. Ale… Za mě je to poměrně dost nepraktické.

Pössl Summit 600 Plus - šatní skříň

Tak nějak jsme totiž zatím neměli nijak zvlášť velkou potřebu cokoli věšet na ramínka. Prostor šatní skříně jsme spíše využívali pro uskladnění sportovního vybavení případně dalších domácích potřeb typu čisticích prostředků, kolíčků, šňury na prádlo, toaletního papíru, kuchyňských utěrek atd.  Ten prostor je fakt veliký a není až tak špatně přístupný z obytného prostoru, jak by se mohlo na první pohled zdát. Jenže tam ten super vymyšlený výsuvný mechanismus tak trochu překáží. A navíc něco váží a když je nezatížený, tak je za jízdy i trochu slyšet. Možná, až budou děti větší, tak svůj názor přehodnotím. Ale zatím se kloním spíše k řešení, které jsem okoukal v diskusních fórech – celý mechanismus vymontovat.

Závěr

S velikostí garáže a vlastně i šatní skříně jsme nadmíru spokojeni. Zatím jsme neřešili problémy s tím, že bychom se nevešli. To spíš dříve narazíme na limity doložnosti. Co vnímám problematicky, je zmiňované řešení dvířek u plynových lahví. To není moc pohodlné, přitom jsem přesvědčený, že jiná konstrukce je prostě poměrně snadno možná. Šatní skříň je parádní úložný prostor, akorát tedy asi moc ne jako opravdová šatní skříň. 🙂

A co příště? Auto jsme prošli již skoro celé, a tak se podívám na několik posledních drobností, co zbývají – nosič na kola, vypouštění šedé vody a možná něco málo k zabezpečení. Pössl Summit 600 Plus – zkušenosti díl 7 – ostatní a zhodnocení

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PUSHrack SNOWbag – nový způsob převozu lyží na dodávce

PUSHrack SNOWbag je alternativní způsob, jak převážet na obytných dodávkách lyže. S firmou samotnou se nesetkáváme poprvé. Letos na jaře překvapila, když představila netradiční...

TEST: Knaus Tourer CUV 500MQ (2023) – díl 1 – představení a první dojmy

Je tomu něco málo přes rok, co Knaus ohromil karavanistický svět svým inovativním modelem Knaus Tourer CUV. Zcela unikátní koncept zdvihací střechy dává vyniknout...

Nový Renault Master 2024 – v čem je lepší pro vestavby?

Renault Master známe již nějaký ten pátek. Pro rok 2024 však údajně přichází Renault s kompletně přestavěným autem. Nejedná se tak prý o pouhý...

Furgok – neviditelná koupelna v obytné dodávce

Značka Furgok není v našich končinách příliš známá. Nejedná se ale o žádného nováčka - španělský výrobce se chlubí již 14 letou historií. Klasické...

LMC Innovan 592 (2024) – podélné spaní ve Ford Transit

Lze zajistit dostatek prostoru v šest metrů dlouhém voze Ford Transit při podélně uloženém lůžku? LMC Innovan 592, novinka pro rok 2024, se o...