Pössl Summit 600 Plus – 10.000km – díl 6 – úložný prostor

S naší obytnou dodávkou Pössl Summit 600 Plus jsme najeli již přes 10.000km, a tak postupně shrnuji naše praktické zkušenosti. Po předchozích dílech, které se věnovaly autu a rádiu, vestavbě obecně a sezení, kuchyni, koupelně a spaní se dostáváme k předposlednímu dílu, a to úložným prostorům. 

Garáž

Summit má garáž na šest metrů dlouhou vestavbu poměrně prostornou. Je to dáno jednak nadstandardně širokou postelí a pak také menším prostorem pro plynové lahve. Ten je navržen pro jednu 11kg a jednu 5kg nádobu. Díky tomu jsou rozměry z mého pohledu velkorysé – šířka 105cm, délka 140cm a výška 71cm.

Pössl Summit 600 Plus - nákladNa delší cesty se nám toho do garáže vejde opravdu hodně. Vozíme stůl a čtyři židle (podotýkám, že poměrně pohodlné, a tedy rozměrné), a to v pořadači Zoombox 2. Za ním má své místo nářadí se zvedákem auta a velká konev na vodu. Vedle židlí a stolu míváme dvě dětská kola – 24″ s odmontovaným předním kolem, 16″ kolo komplet. Pak dvě skládací koloběžky po rychlý pohyb po kempech nebo na kratší procházky či vyjížďky. K tomu z obytné strany ještě nějaké ty boty případně potraviny, pokud se nevejdou do kuchyňských skříněk. A jak je vidět na obrázku, spousta by se toho ještě vešla – v pravé části je jen pracovně „složená“ krycí plachta na kola umístěná na zadních dveřích. Nicméně tento prostor je dobré mít víceméně volný s ohledem na dvířka boxu pro plynové lahve.

Každopádně velikost garáže je pro naše účely naprosto dostačující. Větší prostor by jen sváděl k tomu, abychom toho s sebou vozili více, a to by z pohledu doložnosti nebyl úplně dobrý nápad.

Prostor pro plynové lahve

Vzhledem k tomu, že jezdíme jen období jaro-podzim, tak si vystačíme jen s jednou 11kg lahví, a to kompozitní. Naše spotřeba plynu je minimální – máme jednu na celou sezónu. Je to dáno tím, že často pobýváme v kempech, a pokud je potřeba topit, využíváme často možnost naší Trumy topit i elektřinou.

Stejně jako jsem si po dvou měsících stěžoval (viz článek Pössl Summit 600 Plus – zkušenosti díl 6 – úložný prostor) na dvířka prostoru pro plynové lahve otvíraná do prostoru garáže, tak si stěžuji i teď. A možná ještě víc. Je mi to jedno s ohledem na výměnu lahví – tam to jednou do roka přetrpím. Ale chodit do těchto dvířek neustále zavírat a otevírat plyn je při plné garáži trochu o nervy. Proto se snažím skládat věci v garáži tak, aby bylo možné dvířka plynového boxu alespoň pootevřít a prostrčit jimi ruku. Je to nesmírně otravné… Nejspíš brzy dospěji do fáze, kdy nechám namontovat monocontrol s crash senzorem.

Jenže to stejně problém vyřeší jen částečně. V přihrádce totiž vozíme kromě povinné výbavy i vyrovnávací klíny. Takže stejně každé zastavení znamená úpravu nákladu tak, aby bylo možné dvířka otevřít. Nicméně šikovní truhláři si určitě poradí. Na pössl fóru jsou k nalezení úpravy, kdy si lidé předělali dvířka na čelní stranu, jak se sluší a patří, případně vyrobili jen malá servisní dvířka pro manipulaci s plynovým kohoutem na lahvi.

Šatní skříň

Pössl Summit 600 Plus má v úložném prostoru jednu specialitku. A tou je šatní skříň v prostoru pod postelí za přihrádkou na plynové lahve. Je v ní umístěn vysouvací mechanismus s tyčí pro zavěšení ramínek. Nikdy jsme tuto vymoženost nepoužili a spíše nám překážela při využívání skříně pro sportovní náčiní. A tak jsem nelenil a po vzoru mnoha jiných mechanismus vymontoval. Ušetřili jsme tím pár kilo a získali mnohem využitelnější prostor.

Pössl Summit 600 Plus - šatní skříň

Tento úložný prostor se tak stal v podstatě bezedným. Standardně zde mají své místo úklidové prostředky, akumulátorový vysavač, šňůra na prádlo, kolíčky, gril a pak vše možné sportovní vybavení. Helmy na kola, věci na koupání, chrániče na brusle, atd…

Závěr

Garáž a její praktickou využitelnost hodnotím na jedničku. Stejně tak šatní skříň. Z počátku jsem měl obavy, jak pohodlně půjde užívat, když je k ní přístup pouze po odstranění matrace. Ale nakonec s tím není žádný problém a vlastně to ani neobtěžuje. Kde si ale opravdu stěžuji, tak to je přihrádka na plynové lahve. Nad tím by se opravdu měli přátelé v H-Line (výrobní závod, kde Pössl model Summit vyrábí) zamyslet…

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

Pilote Atlas A603G (2023) – premiéra vestavby na Ford Transit

O připravované novince od Pilote jsem psal začátkem září, kdy o vozidle poprvé informoval sám výrobce. Finální vůz Pilote Atlas A603G přinesla výstava CMT...

VIDEO: Detailní prohlídka Tourne 6.4

Náš test vozu Tourne 6.4 by nebyl úplný, kdyby chyběla detailní video prohlídka. Ani tentokrát neudělám výjimku. Video patří k těm delším, ale chtěl...

Affinity Duo M (2023) – opět pro dva, ale na MAN TGE

Že jste už název Affinity Duo M někde viděli? Správně! Affinity představilo téměř přesně před rokem model Affinity Duo určený pro dvě osoby postavený...

PUSHrack – Zahoďte svůj starý nosič na kola Thule či Fiamma!

Máte na autě nosič na kola na zadních dveřích a přemýšlíte o jeho výměně z důvodu nedostatečné nosnosti? Na trh přichází novinka s názvem...

Robeta Adonis (2023) – luxusní novinka na podvozku Mercedes Sprinter

Slovinský výrobce luxusních obytných dodávek si pro rok 2023 přichystal novinku - model Robeta Adonis postavený na podvozku Mercedes Sprinter. Zatímco podvozky Fiat nemusí...