Pössl Summit 600 Plus – 10.000km – díl 7 – ostatní a zhodnocení

Podzimní testy a veletrhy maličko odvedly naši pozornost od hodnocení našeho auta Pössl Summit 600 Plus po 10.000km. Pojďme se tak k tomuto dlouhodobému testu ještě na chvíli vrátit a uzavřít jej. Zatímco posledně jsme se věnovali úložným prostorům, dnes se podíváme na posledních pár věcí, pro které nezbylo místo, a hlavně si uděláme závěrečné zhodnocení.

Nosič na kola – Thule Elite Van XT

Jak už jsem psal v původním článku z doby, kdy jsme měli v autě „odbydleno“ teprve něco přes 20 nocí, kvůli doložnosti jsme sáhli po nosiči na dvě kola. Tenkrát jsem také říkal, že nás následující rok čekají kola čtyři místo dvou. Jak jsme si s tím tedy poradili?

Plachta na kola

Překvapivě v pohodě. Na nosič se pohodlně vejdou dvě dospělá kola a dvě dětská se mi bez větších obtíží podařilo dát do garáže. 24″ kolo syna má odmontované přední kolo, 16″ kolo dcery se tam vejde komplet. A samozřejmě zbývá spousta místa na kempinkový nábytek a další vybavení.

Co se týče zkušeností s nosičem Thule Elite Van XT, tak jsou vesměs jen dobré. Zaslouží si vlastně jen dva komentáře. Pozor na to, pokud budete plánovat vozit na nosiči jedno dospělé a jedno dětské kolo. Úplně se mi nepodařilo najít správné uchycení a nasměrování ramen, která drží kola na nosiči. Vlastně se mi to za rozumně krátkou dobu nepodařilo vůbec, a tak pro mě bylo nakonec jednodušší dát dětské kolo dovnitř. A pak určitě doporučuji pravidelně kontrolovat utažení matek, které drží žlábky pro uchycení kol. Jednu jsme někde vytratili. Na druhou stranu žádný problém to nebyl – za 50Kč jsme sehnali náhradní v prodejně se střešními nosiči.

Vypouštění šedé vody

Posledně jsem si stěžoval, že je na Summitu neprakticky umístěna výpusť šedé vody. Nachází se totiž hluboko pod vozem. Platí to, že podélně se dá snadno zorientovat pomocí servisních dvířek na boku vozu, ale trefit malý kanálek se mi bohužel nedaří. Je tak v podstatě vždy potřeba pomoc „navigátora“, případně opakovaně vystupovat a nastupovat a popojíždět tam a zpět. Tak jestli nás někdy takhle uvidíte, tak se mi nesmějte. 😉

Pössl Summit 600 Plus - výpusť šedé vody

Zabezpečení

HeoSafe

Na autě máme zámky HeoSafe a jsem s nimi maximálně spokojený. Zamykání je rychlé a pohodlné a člověk od auta odchází vždy tak trošku klidnější, než kdyby tam nic dodatečného nebylo.

HeoSafe - boční dveře

K HeoSafe mám dva poznatky. Ten první se týká zamykání předních dveří. Když byly zámky čerstvě namontované, tak nešly úplně hladce. Vždy bylo potřeba dveře maličko přitáhnout, aby šlo zámek pohodlně zamknout. Postupem času si to „sedlo“ a oba zámky už chodí zcela bezproblémově.

Druhý poznatek je spíš takovým upozorněním. Pokud zamknete všechny dveře HeoSafem, tak se předpokládá, že jste schopni odemknout auto pomocí dálkového ovladače. Ducata totiž již nějaký ten pátek nemají fyzický zámek ani na posuvných ani zadních křídlových dveřích. Takže pokud zamknete HeoSafe a z nějakého důvodu vám přestane fungovat centrální dálkové zamykání, tak jste nahraní. Takže bacha na to!

Trezor

Pod sedačku řidiče jsme pořídili rozměrný trezor. Věčně píšu o doložnosti a těchto 10kg+ není málo. Ale jsou to podle mého názoru nejlépe investované kilogramy do zabezpečení. Nejen na dlouhých cestách s sebou určitě každý z nás vozí nějakou tu elektroniku a odcházet na delší dobu od auta s myšlenkou, že mám v autě cennosti jen někde schované pod oblečením ve skříňce, to není nic moc. Proto jsem se rozhodl pro trezor. Kombinace HeoSafe a skrytý trezor je za mě takový základ klidnějšího cestování.

Trezor

Trezor je rozměrově naprosto parádní. Spolehlivě pojme 13,3″ notebook, tablet, případně telefony a ještě zbyde spousta místa. Trezor je opravdu hodně vysoký – v podstatě vyplňuje celý prostor pod sedačkou. Takže za sebe mohu jen doporučit.

Pössl Summit 600 Plus po 10.000km – zhodnocení

Z celého seriálu je asi patrné, že se Summitem jsme spokojeni. Velmi. Je to rozumný kompromis mezi cenou, prostorem, výbavou a doložností. Dokonce jsme i poměrně spokojeni se servisem prodejce, který se snaží drobné závady poměrně aktivně řešit (to je ve třetím dílu seriálu zmiňovaná plisovaná síť proti hmyzu v posuvných dveřích).

Koupili bychom si Summit znovu? Pokud by se mělo jednat o stejný ročník, tedy model se zaoblenou skříňkou u vstupních dveřích, tak rozhodně ano. To auto je velice praktické a za rozumnou cenu. Výběru jsme věnovali hodně pozornosti a ta se vyplatila. Pokud by se ale mělo jednat o aktuální model (viz článek Pössl – novinky pro rok 2021), tak už bych si tak jistý nebyl. V dnešní době je na trhu už spousta jiných obytných dodávek s konceptem otevřeného prostoru vozu a s možností stanové střechy, a tak je z čeho vybírat. To před pár lety ještě nebylo.

Od té doby, co jsme auto pořídili, jsme měli možnost vyzkoušet celou řadu dalších vestaveb, a třeba Affinity nás hodně oslovilo. Ale nakonec u nás Summit (model 2020) přeci jen zůstává stále tou nejlepší volbou. Přívětivá cena, praktický interiér, rozumná doložnost a poměrně kvalitní zpracování, to je to, čeho si na tomhle autě ceníme a proč bychom neměnili. Zatím… 😉

A pro úplnost ještě předchozí díly seriálu:

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

2 KOMENTÁŘE

  1. Hezký článek,
    jen k Heosafe doplním, že se mi přesně stalo to, že u zamčeného auta Heosafe se vybila autobaterie ( v zimě po delším stání ) a předními dvežmi, kde je fyzický zámek se do auta nešlo dostat, naštěstí u mě ( r.v. 2018 ) je fyzický zámek i na zadních dveřích, což mě zachránilo.

    • Díky za nasdílení zkušeností. Přesně tohle je moje obava z HeoSafe, a proto jej používám spíše jen na krátkodobé stání.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PODCAST: Stanová střecha na vestavbu – co obnáší její montáž a jak se s ní žije?

Stanová střecha, to je moje srdeční záležitost. Za mě je to jedna z nejlepších cest, jak jak výrazně zvětšit prostor obytného auta. Ano, má...

Thule VeloTrack – nosič elektrokol na zadní křídlové dveře

Thule VeloTrack je další evolucí nosičů určených k převozu kol na zadních křídlových dveřích. Limitem těchto nosičů bývá jejich nosnost. Thule VeloTrack však svou...

CI Kyros 7 Vantastic (2025) – tohle jsme ještě neviděli!

CI Kyros 7 Vantastic je vestavba, která mě po dlouhé době fakt překvapila! Takhle nezvykle pojatý půdorys a takovou odvahu bych zrovna od firmy...

PODCAST: Normandie obytným autem s Michalem Sixtou

Přemýšlíte o tom, kam budou pokračovat vaše další karavanistické cesty? Zejména teď na podzim je atraktivní vypravit se do míst, kde v sezóně bývá...

VIDEO: Adria Mode (2024) – campervan pro 8 trochu jinak

Adria Mode je nejnovějším přírůstkem do rodiny campervanů slovinského výrobce obytných vozů Adria. Představen byl minulý rok a já jsem se na něj letos...